Abajo en Español
When it comes to financing political campaigns people may have a perception that might not be quite accurate when measured in a short range. It is clear that every person, bussiness, enterprise or organization around the world that give money to a political campaign is defending personal interests. All people bet for a vision that they think will give them what they want. Some bet for a simple, happy, dignified life, some others have dark personal motives. But helping a political campaign by donating money has less to do with immediate needs that with long term effects.
While the money of a campaign is often measured in terms of what it can do with it - costly Media advertisement and general organization that has to get done - what that money actually does from the point of view of the giver is to stand by gains that can be also be measured in terms of money and that return to everyone multiplied several times. The American campaign taking place these days gives some good examples.
Giving money to a political vision that keeps youth in their parents Health insurance until they are 26, for example, saves money for the youth, for their family and gives an immeasurable good, Health. How costly can be health care in a person's life. Make numbers. Supporting a vision that prevents students loans to climb up, saves money for the students and their families and provides another immeasurable good, Education. Just calculate the economic impact of education in a person's lifetime. Standing by equal pay for women increases every household budget and gives a long time fairness. The gain in those three cases takes place not just in present but in future time.
Giving money to a certain political or social vision anywhere in the world has less to do with the number of TV adverts that can be aired during the campaign, than with an intelligent investment in a group of decisions that in the long run will make money increase and return to every individual and to a nation as a whole. When people support financially a political campaign, they are not just helping the representative of their ideas and hopes to win a rase. Donators are helping themselves towards a life they want and believe in. A vision that will better their lives. And if in this monetized World the benefits need to be measured in terms of money, well, people should calculate the long term economic effects of every proposal or every accomplished fact. / July 11/2012 - Sylvia Davila Morales. Ilustration Google Images.
Cuando se trata de financiar campañas políticas, la gente tiende a tener una percepción que puede no ser exacta vista a corta distancia. Es claro que toda persona, empresa u organización que financia una campaña política en cualquier parte del mundo está defendiendo intereses personales. Cada uno le apuesta a la visión que piensa le dará lo que quiere. Algunos buscan una vida buena y digna, otros tienen oscuros motivos. Todos dan. Pero financiar una visión social o política tiene que ver menos con necesidades inmediatas que con efectos a largo plazo.
Mientras el dinero de una campaña por lo general se mide en términos de lo que la campaña puede hacer con él - costosa publicidad mediática y organización general - lo que ese dinero hace, desde el punto de vista del donante, es sostener ganancias que en el largo plazo regresan a la gente multiplicadas varias veces. Lo que está sucediendo en la campaña de los Estados Unidos ahora es un buen ejemplo.
Dar dinero a una visión que mantiene a la juventud hasta los 26 años en la póliza de salud de los padres, por ejemplo, ahorra dinero a la juventud, a su familia y brinda un tesoro inconmensurable, Salud. Baste con calcular los costos de la salud en la vida de una persona. Apoyar una visión que evita el aumento de los costos de los prestamos estudiantiles, ahorra dinero al estudiante y a su familia y da otro tesoro inconmensurable, Educación. Baste con calcular el impacto económico de la educación en la vida de cualquiera. Apoyar sueldos iguales para las mujeres aumenta el presupuesto de cada hogar y da sostenida equidad. Los beneficios de esos tres ejemplos se dan no solo en el presente sino en el futuro.
Dar dinero a una visión política específica tiene menos que ver con el número de avisos televisados que puedan pautarse, que con una inversión inteligente en una visión especifica que a largo plazo aumentará la cantidad de dinero de cada persona y de la nación en general. Cuando se apoya una campaña política no se está ayudando a un candidato o a un presidente a ganarla, nos estamos ayudando a nosotros mismos impulsando la visión que queremos y en la que creemos. Una visión que hará nos dará una vida mejor. Y si en este mundo metalizado los beneficios deben necesariamente medirse en términos de dinero, pues hay que calcular los efectos a largo plazo de cada promesa o de cada hecho cumplido. /July 11/2012 - Sylvia Davila Morales. Ilustración Google Images.
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